O acuzatie exploziva si o tacere mai mult decit suspecta a autoritatilor/// Ad Severin....
Buna ziua. Nu pot sa nu fiu de acord cu cele spuse in articol. Din punctul meu de vedere, tacerea in acest caz nu face decat sa constituie o confirmare implicita. ca si tacerea de aproape 10 ani la afirmatia facuta de locotenent colonelul Nicolae Ulieru, fost purtator de cuvant al SRI cu privire la faptul ca Mihai Razvan Ungureanu, care este agent al unei puteri straine (ceea ce nu numai ca nu l-a impiedicat pe Basescu sa-l mentina director al SIE, unde tocmai il numise, dar sa-l numeasca ulterior prim ministru). Ce e ciudat este ca si Iohannis nu s-a jenat sa-l numeasca si el, a doua oara pe Unguent Ungu(r)eanu.Tot director la SIE. Adica, cu alte cuvinte, un spion strain in fruntea spionilor romani!
Eugen Zainea
O acuzatie exploziva si o tacere mai mult decit suspecta a autoritatilor
Au trecut aproape două săptămîni de cînd un personaj cu un CV politic de prim rang a lansat pe piață informații cel puțin explozive, care ar fi reclamat reacții imediate de la cel mai înalt nivel și, iată, nu s-a întîmplat absolut nimic. O tăcere stupefiantă, care vine din mai multe direcții și care oferă motive serioase presei și opiniei publice să pună o întrebare absolut legitimă: și dacă respectivele informații sunt reale?
Pe data de 12 august, fostul europarlamentar Adrian Severin a transmis noului ambasador al SUA la București o scrisoare deschisă în care face o serie de considerații personale asupra evoluției relației dintre țara noastră și SUA, de la momentul încheierii Parteneriatului Strategic și pînă azi.
Nu vom insista aici asupra opiniilor politicianului; e dreptul său să exprime ce punct de vedere vrea și e dreptul noului ambasador să ia sau nu în seamă respectivele opinii.
Problema e alta: în scrisoare apar și informații, nu doar considerații, unele date ca certe, altele mai puțin, dar demne de toată atenția.
Iată ce scrie Severin:
"Fără îndoială că domeniul justiției este și el unul în care cooperarea americano-română este binevenită. Cooperarea este una dar tutelarea este alta. Or, din păcate despre tutelă este vorba; precum și despre folosirea unei justiției abuzive și selective în scopuri (geo)politice.
În chiar sediul DNA – o instituție care și-a pus la punct un sistem cvasineconstituțional pentru colectarea de informații cu valoare strategică – funcționează un birou al FBI. (…) O totală lipsă de transparență caracterizează relația dintre acest birou și DNA(…) Există nenumărate informații cu un grad înalt de credibilitate potrivit cărora urmărirea penală a persoanelor aparțind elitelor românești de tot felul (cu precădere a celor politice) pentru fapte comise exclusiv în România, cu impact patrimonial eminamente național și care nu încalcă legislația americană dar eventual deranjează geopolitca americană, are loc sub supravegherea și îndrumarea reprezentantului SUA. Dacă o atare informație nu este convingător infirmată, percepția românilor asupra ingerințelor americane în actul de justiție românesc – cu efectele cunoscute constând în distrugerea capitalului național, în compromiterea elitelor naționale și blocarea administrației de stat – va săpa adânc și durabil la fundamentul parteneriatului strategic româno-american. Ar fi de asemenea urgent, stimate domnule ambasador, ca reprezentantul FBI să părăsească sediul DNA și să se mute în frumoasa clădire a ambasadei SUA, acolo unde îi este de fapt locul".
Prezența unui birou al FBI în interiorul DNA ar ridica, în mod firesc, multe semne de întrebare; să zicem, însă, că, tehnic, ar fi posibilă găsirea unor justificări pertinente.
A doua informație, însă, e mult mai complicată:
"Circulă tot mai intens informația că un număr semnificativ de procurori DNA au primit cetățenia americană. Până acum această informație nu a fost nici verificată nici infirmată. Tăcerea care o înconjoară sugerează confirmarea ei. Dacă este așa înseamnă că urmărirea penală a unor cetățeni români se realizează de către cetățeni americani. Faptul ar echivala cu o cedare de suveranitate inadmisibilă atât din punct de vedere constituțional cât și din punct de vedere principial. Situația devine cu deosebire gravă atunci când cercetarea penală se referă la liderii politici români.
Este în interesul SUA să clarifice urgent acest aspect. În eventualitatea în care magistrați români au cetățenie americană este imperios ca ei să părăsească imediat magistratura".
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Lasati un comentariu