Pacaleli la cumparaturi
Cu toate ca ti-ai facut o lista si stii sigur ce anume o sa cumperi si cat buget ai la dispozitie, tot vei ajunge acasa macar cu un produs care nu era trecut in ea.
Iata cele mai utilizate trucuri pe care le folosesc magazinele ca sa cumperi mai mult!
Sigur te-ai pacalit si tu!
1. Mirosul apetisant
“Cand intri intr-un magazin si dai de un miros de paine calda sau pui la rotisor, glandele tale o iau razna. Iar cand salivezi, esti un cumparator foarte indisciplinat”. (Paco Underhill, autorul cartii “Ce vor femeile: Stiinta Shoppingului la femei”)
2. Caruciorul generos
Nu este deloc intamplator ca s-a marit dimensiunea caruciorului de cumparaturi.
“Am facut un test si am dublat dimensiunea unui carucior de cumparaturi. Vanzarile au crescut cu 19%”. (Martin Lindstrom, consultant de marketing, autorul cartii “Trucuri pe care companiile le folosesc pentru a ne manipula si a ne convinge sa cumparam”)
3. Pretul Statistic
Cumparatorii nu stiu decat preturile a 4 mari produse – paine, lapte, oua si banane. “La restul produselor, 99% dintre consumatori nu isi vor da seama niciodata daca fac sau nu o afacere buna cumparand dintr-un loc sau altul”. — Martin Lindstrom
4. Muzica buna
“Multe magazine pun o muzica mai lenta decat ritmul inimii, astfel incat vei petrece mai mult timp in respectivul magazin si vei cheltui cu 29% mai mult decat iti propusesesi”. — Martin Lindstrom
5. Apa in plus
“Solutia cu care par a fi date fructele si legumele le ajuta sa arate proaspete mai mult timp, insa – atentie, le poate putrezi in interior. De asemenea, apa cu care sunt stropite legumele la cantar. Ai grija sa le scuturi bine inainte de a le cantari”. — Martin Lindstrom
6. Nimic nu se pierde
“Fructele si legumele care nu se vand si sunt aproape de expirare sunt folosite la prepararea mancarurilor din magazine”. —Bradley McHugh
7. 50%
La cumparaturi, doar produsele cu 50% reducere reprezinta o afacere buna. Reducerile de genul “Al doilea produs la jumatate de pret”, nu inseamna decat o reducere generala de 25%.—Teri Gault
8. Presupuneri
Nu presupune ca daca un produs este amplasat la capatul randului face parte din categoria “produs la promotie”, deci ieftin. De cele mai multe ori, capetele de rand sunt vandute catre diverse companii pentru promovarea produselor proprii.— Paco Underhill
9. Painea proaspata
La standul de paine proaspata sunt pungi de hartie. De ce? Pentru ca painea se usuca mult mai repede in ele si vei veni sa cumperi alta cat de curand. Iata un pont: Imediat ce ajungi acasa, pune painea intr-o punga de plastic in care nu intra aer. —Lindsay Smith
10. Aglomeratia
Studiile au demonstrat faptul ca cei mai multi cumparatori vin cand magazinul este deja suprapopulat. Motivul? Subcontient, oamenii vor sa faca parte din grup. Daca vrei sa fii linistit la cumparaturi, cele mai bune zile sunt lunea si martea. Evita weekend-urile, sunt supraaglomerate. — Phil Lempert
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Lasati un comentariu