„Scrisoarea III" modernă, poezie rascolitoare de Nicolae Dragusin

nicolae dragusin
Deunăzi am primit la redactie, prin intermediul profesorului Constantin Macarie, o poezie mai actuală ca oricând. Vă invităm să vă delectați cu această „Scrisoarea III" în versiune modernă
 Nicolae Drăgușin _____
Mi-a rămas săpat în minte de pe când copil eram
Că sunt Om, că am o țară, și o Limbă, și un Neam,
Că-n adâncul gliei sfinte stau de veacuri moţii mei,
Că din ei răsare pâinea și prin mine trăiesc ei.
Valuri tulburi de uitare peste morții mei se-așază,
Limba nu ne mai e limbă, țara nu mai este trează.
Azi ne-nvaţă imbecilii intereselor perfide
Cum să ne uităm eroii și să venerăm partide,
Cum să cântărim istoria și s-o vindem pe bucăţi,
Cum să facem Mall-uri, vile, scoţând piatra din cetăţi,
Pe Vlad Ţepeș cum să-l facem personaj de film de groază,
Capul lui Mihai Viteazul în dolari cât valorează…
Ne învață idioţii că Bălcescu a fost laş
Şi că Decebal, bătrânul, a fost un sinucigaş…
Cum de s-a ajuns aicea ca să vină fiii ploii,
Nesimţiţi care-și permit a ne ponegri eroii?
Nişte dascăli mediocri ce-au citit minciuni sfruntate
Și ni le aruncă-n față ca pe legi adevărate,
Bieţi defăimători de stirpe, lacomi și periculoşi…
Ce-am fi noi fără istorie? Ce-ar fi ei fără strămoşi?
Fără urletul lui Horea am fi sclavi și azi pe roată
Iară hunii din pustiuri nobilime elevată!
Fără paloșul lui Ștefan am fi pașalâc turcesc,
Robi umili care cu grâne tot Islamul îl hrănesc!
Dacă nu muream în luptă la Neajlov și la Rovine
N-am mai fi avut biserici unde neamul să se-nchine!
Nu trecurăm peste veacuri ca o nație coruptă,
Ci cu aspre sacrificii, și cu jertfă, si cu luptă!
Și a trebuit adesea, spre a ne salva norodul,
Sângele lui Brâncoveanu sa inunde eșafodul,
Trupul lui Ioan Cumplitul să se sfâșie-n bucăți,
Umărul lui Avram Iancu să se sfarme de cetăți,
Plânsul lui Vladimirescu să răsune din fântâni
Ca un preambul la imnul „Deșteptați-vă români",
Fierul scos din pieptul țării ne-a fost arma și necazul
Și coroana pentru Doja, și baltag pentru Viteazul,
Munții nostri aur poartă, am putea sa fim bogați
Însa nu ne sunt salvare, ci motiv să fim prădați,
Biciuiți de monștrii vremii și răpuși de neputință.
Am trecut peste milenii cu speranță și credință
Și-am nădăjduit că, poate, neamul nostru într-o zi
Printre alte mândre neamuri, ca o stea va străluci…
Astăzi… cine ni-s eroii? Cine-i gata ca sa moară
Pentru sfânta Libertate, pentru neam și pentru țară?
Grașii și libidinoșii, snobii și analfabeții,
Banii mulți și burta plină… pentru ei sunt sensul vieții.
Niște lacomi fără școală, niște scârbe, niște javre
Care pentru-o spagă calcă fără milă pe cadavre!
Parlamentul Europei ne-a cerut reprezentanții
Și-am trimis toți imbecilii, proastele și aroganții
Să ne facă de rușine, cerând mită pe la toți
Și să fim priviți prin dânșii ca o nație de hoți!
Poticnindu-se-n discursuri insipide și banale,
Fără dicție sau noimă, cu greșeli gramaticale,
Pițipoanca plângacioasă sau tribunul facând spume,
Sau ciobanul fără carte să ne reprezinte-n lume?
Unde ne e azi mândria? Unde ne e azi curajul
De-ai lua de ciuf, de guler, si-a spăla cu ei pavajul?
Nu mai sunt eroi în țară, oameni demni și responsabili,
Să ia frâiele în mâna de la viermii incapabili?
Creierele geniale sunt trimise la străini
Spre-a nu-ncurca la furturi pe-acești avortoni cretini!
Cincisprezece milioane, câți am mai rămas prin țară,
Să fim pentru haimanale animale de povară,
Să muncim pe brânci o lună iar ei să ne dea salar,
Cam cât lasă ei pe seară șpaga la vreun ospătar!
Nu mai vreau să văd prin blocuri cum ne mor de frig bunicii
Și nici mame disperate, „ce le dau la ăia micii",
Nu mai vreau să-mi văd părinții dependenți de tratamente
Și cu banii pentru hrană cumparând medicamente,
Nu mai vreau să-mi vad soția umilită la ghișee
Sau copilul dat afară, că-i sărac, de prin licee!
Ca o boală fără leacuri, ca un cataclism mă sperie
Cum trăiesc în lux netoții iar capabilii-n mizerie…
Eu aștept Reînvierea, când din marile morminte
Vor iesi din nou Eroii înarmați c-un bici fierbinte
Și vor face curațenie printre cei ce ne-au furat
Spre a fi din nou în lume Neamul Binecuvântat!


Virus-free. www.avast.com

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cele mai sexi romance din anii 60-70-80

Avea bunica… Avea bunicu’…

Suleyman Magnificul toate episoadele online traduse