Băsescu l-a mințit pe Bush

Năstase publică o carte bombă despre relația noastră cu americanii
Băsescu l-a mințit pe Bush, sabotând Bechtel
Fostul premier Adrian Năstase va lansa pe 2 iunie, la Bookfest, cartea "Lumea, americanii și noi". DeCe News a intrat în posesia unui capitol al acestui volum, în care Năstase dezvăluie cum au sabotat Traian Băsescu și guvernările PDL proiectul Autostrăzii Transilvania.
Firma americană Bechtel pleacă din România la 9 ani de la semnarea contractului de 2,5 miliarde de euro, obținut de la Guvernul Năstase în 2004, pentru construirea autostrăzii Transilvania. Lucrările au fost sistate în 2005, la scurt timp după ce Traian Băsescu a obținut primul mandat de președinte al României. Motivul invocate de guvernările PDL: corupție. Suntem în 2013, acuzațiile nu au fost dovedite, iar înțelegerea cu americanii a fost un eșec total: contractul cu Bechtel urmează să fie reziliat.
Guvernul Năstase a reușit atragerea în România a unei dintre cele mai mari firme din lume în domeniul construcțiilor. Traseul ales pentru construirea autostrăzii a ținut cont de construcțiile deja începute dar și de necesitatea scoaterii din izolare a populației maghiare din Transilvania. Fostul premier scrie că proiectul a sucombat în urma sabotajului făcut de noul președinte Băsescu, prin relația acestuia cu un vicepreședinte al BEI (Wolfgang Roth – n.r).Situația creată de Băsescu a transformat proiectul într-o "vacă de muls" și a condus la triplarea contractului inițial, mai explică fostul premier în cartea sa.
Timp de doi ani s-a încercat renegocierea contractului din 2004, fără ca statul român să obțină vreun avantaj, după cum a recunoscut chiar și Ministerul Transporturilor, în 2006, în urma unei solicitări a lui Adrian Năstase. În 2006, lucrările au fost reluate, cei doi ani de discuții privind contractul producând doar pagube.
Pe scurt, după "negocierile" pedeliste, " Bechtel construieşte 116 km de autostradă nu cu 5,6 milioane de euro pe km, cât a fost negociat iniţial, în contractul semnat în 2004, nu la 11,5 milioane euro pe km, cât a ajuns preţul în primul mandat al lui Traian Băsescu, ci la 13,5 milioane euro pe km".
Adrian Năstase vorbește despre duplicitatea lui Traian Băsescu în discursurile sale, din țară și din străinătate, în ceea ce privește poziția sa în chestiunea Bechel. O cablogramă a ambasadei SUA din perioada începutului de mandat a lui Băsescu relevă cum șeful statului i-a promis lui George Bush, în urma unei vizite la Washington, că va sprijini proiectul, dar la revenirea în țară nu a acționat în acest sens.
Un joc dublu au făcut, din păcate, scrie Adrian Năstase, și cei de la Bechtel, care au preferat ani de zile să "navigheze pe aceste cercuri interne, contând pe penalități și despăgurbiri". Târzie a fost și reacția lor la o acuzație a lui Băsescu, conform căreia ambii parteneri ai contractului, compania și guvernul român, au vrut să fure. Răspunsul Bechtel, venit după 6-7 ani, a confirmat tardiv minciunile lui Traian Băsescu, scrie Adrian Năstase.
Sursa: dcnews.ro.





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Suleyman Magnificul toate episoadele online traduse

O BAUTURA CARE DESFUNDA ARTERELE SI PROTEJEAZA IMPOTRIVA BOLILOR DE INIMA!

Cele mai sexi romance din anii 60-70-80