Talmudul........da raspunsuri indubitabile la orice intrebare.

Imagini pentru talmud



  - Rabbi, vreau să studiez Talmud-ul.
  - Vorbești aramaică?   
 - Nu.
 - Ebraică?
    - Nu.
    - Ai studiat vreodată Torah?
    - Nu, Rabbi, dar am absolvit Harvard cu summa
  cum laude în filosofie și mi-am luat
  doctoratul la Yale. Aș dori să-mi completez educația
  cu puțin Talmud.
    - Mă-ndoiesc că ești pregătit pentru
  Talmud. Este cea mai cuprinzătoare și adâncă dintre
  cărți. Dacă dorești, te voi testa în domeniul
  logicii iar dacă treci testul, te voi
  învăța Talmud-ul.
    - Bine. Sunt foarte bine pregătit în
  domeniul logicii.
    - Prima întrebare: doi spărgători
  coboară printr-un coș. Unul dintre ei iese cu fața
  curată, celălalt cu fața murdară. Care dintre ei
  își spală fața?
    - Spărgătorul cu fața murdară.
    - Greșit. Cel cu fața curată. Fii
  atent la logică. Spărgătorul cu fața murdară se
  uită la cel cu fața curată și se gândește că
  fața lui e curată.
   Cel cu fața curată se uită la cel cu fața murdară
  și se gândește că fața lui e murdară. Așadar,
  cel cu fața curată se spală.
    - Foarte isteț. 
O altă întrebare, te  rog.
    - Doi spărgători coboară printr-un coș.
  Unul dintre ei iese cu fața curată, celălalt cu
  fața murdară. Care dintre ei își spală fața?
    - Am stablit asta. Spărgătorul cu fața
  curată se spală.
    - Greșit. Amândoi se spală. Fii atent la
  logică. Cel cu fața murdară crede că fața lui
  e curată. Cel cu fața curată crede că fața lui
  e murdară. Așadar, spărgătorul cu fața curată se
  spală.
   Când cel cu fața murdară îl vede spălându-se,
  își dă seama că și fața lui trebuie să fie
  murdară.
   Așadar, amândoi se spală.
    - Nu m-am gândit la asta. Te rog, încă o
  întrebare.
    - Doi spărgători coboară printr-un coș.
  Unul dintre ei iese cu fața curată, celălalt
  cu fața murdară. Care dintre ei își spală fața?
    - Ei bine, știm că amândoi se spală.
    - Greșit. Nici unul nu se spală. Fii atent
  la logică. Cel cu fața murdară crede că fața lui e
  curată. Cel cu fața curată crede că fața lui e
  murdară. Dar când cel cu fața curată nu se
   obosește să se spele, nici el nu se spală. Prin
  urmare, nici unul nu se spală. După cum vezi, nu
  ești pregătit pentru Talmud.
    - Rabbi, te rog, mai supune-mă unui  test.
    - Doi spărgători coboară printr-un coș.
  Unul dintre ei iese cu fața curată, celălalt cu
  fața murdară. Care dintre ei își spală fața?
    - Nici unul!
    - Greșit. Poate acum vei recunoaște de ce
  nici Harvard nici Yale nu te pot pregăti pentru
  Talmud. Spune-mi, cum este posibl ca doi bărbați să
  coboare prin acelaș horn iar unul iese cu fața
  curată în timp ce celălalt are fața murdară?
    - Dar tocmai mi-ai dat patru răspunsuri
  contradictorii la aceeași întrebare. E imposibil!
    - Nu, fiule, acesta-i Talmud-ul.      







Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cele mai sexi romance din anii 60-70-80

RUGACIUNE PUTERNICA DE LA MUNTELE ATHOS

Avea bunica… Avea bunicu’…