Podul de piatra de peste Dunare cine l-a construit? ?
> Toată lumea a
> învăţat la şcoală (atât în clasele primare, cât şi
> în liceu), la capitolul antichitatea românilor, că în
> răstimpul 103-105 arhitectul Apollodor din Damasc a
> construit un pod peste Dunăre, graţie căruia Traian a
> reuşit să-şi treacă armatele în Dacia şi să o
> transforme în provincie romană ! Faină chestia, mai ales
> că este vorba de o minune a antichităţii în această
> parte a lumii, fiind considerat cel mai lung pod din
> Imperiul Roman ! Numai că. informaţia nu prea pare în
> regulă, mai ales că nici nu are "acte" ! O să
> mă întrebaţi: "Cum adică nu pare în regulă
> ?"
>
> Foarte
> simplu. Pentru construcţia acestui pod de către romani nu
> există nici un document. Nici măcar unul ! Nici de
> factură folclorică, nici epigrafică şi nici literară !
> Apoi trebuie să vă atrag atenţia că istoria este o
> materie de studiu logică. Ori, această acţiune de
> construire a podului de la Drobeta de către Traian, prin
> intermediul arhitectului Apollodor din Damasc, este absolut
> ilogică ! Să vorbim întâi despre documente.
>
> Este cunoscut
> faptul că monumentul triumfal ridicat de Traian în urma
> victoriei împotriva dacilor şi cunoscut sub numele de
> Columna lui Traian, este o cronică în piatră care
> relatează pas cu pas cucerirea Daciei. Pe un asemenea
> monument, mai ales că este construit de acelaşi arhitect
> care se presupune că a ridicat şi Podul de la Drobeta,
> Apollodor din Damasc, este practic imposibil să nu apară o
> asemenea realizare !
> Fie si numai
> pentru satisfacerea orgoliului împărătesc şi a celui ce
> l-a construit., fără a mai pune la socoteală faptul că
> fără existenţa acestui pod poate că Dacia nu ar fi putut
> fi ocupată. Cu toate acestea dacă întrebăm documentele
> în legătură cu acest pod, ele tac, nu există dovezi
> literare sau epigrafice care să ateste construcţia podului
> de către romani ! Există însă în folclorul aromân o
> baladă
> populară care vorbeşte despre construcţia acestui pod. O
> sa vă spun imediat despre ce este vorba. Până atunci
> însă să vorbim puţin despre logica acestei afirmaţii
> tratată de specialişti ca "bătută în cuie".
> De ce ?
> 1. În primul
> rând este absolut ilogic ca romanii să fi putut construi
> podul de la Drobeta într-un răstimp atât de scurt (numai
> 2 ani) în condiţiile în care unul dintre maluri se afla
> încă în stăpânirea dacilor !
> 2. În al doilea rând este absolut ilogic ca
> Decebal, pentru care libertatea poporului său era mai
> presus de orice altceva să stea cu mâinile în sân şi
> să privească cum se construieşte un pod care punea în
> pericol însăşi existenţa statului dac !
> 3. În al treilea rând afirmaţia este ilogică întrucât
> cercetări efectuate de către ingineri au pus în
> evidenţă faptul că, cu tehnica actuală şi pe vreme de
> pace, sunt necesari cca. 5 ani pentru finalizarea unei
> asemenea construcţii ! Atunci era război ! Iar Traian nu
> era un copil care se juca de-a războiul să nu-şi dea
> seama că-şi decimează armata în van urmărind
> finalizarea acestui proiect. Tocmai de aceea pe Columnă
> armata romană trece PE UN POD DE VASE !
> Acestea fiind
> spuse să vedem, totuşi, ce este cu Podul
> "buclucaş". Cine a construit podul de piatră de
> peste Dunăre ? Mi se pare mult mai verosimil şi mai logic
> din punct de vedere istoric ca Podul de la Drobeta să fi
> fost construit cu ceva timp înaintea războaielor
> daco-romane, pe timp de pace, climat mult mai propice pentru
> realizarea unei asemenea construcţii. Cine şi de ce să fi
> construit această "perlă" a ultimei provincii
> cucerite de romani ? Dacii stăpâneau, înainte vreme,
> ambele maluri ale Dunării. Prin urmare este verosimil
> faptul ca Podul să fi fost construit de ei ! Faptul apare
> cu totul logic după ce-l citim pe Strabon:" Burebista
> stăpâneşte peste tot teritoriul de pe ambele maluri ale
> Dunării". Acelaşi autor ne spune: "(Burebista)
> trecea fluviul când dorea.", însă Dacia nu era
> putere navală la acea vreme ! Dacă
> iarna
> Dunărea putea fi traversată pe gheaţă, cum se
> întâmplă în cazul atacului lui Decebal în Moesia, care
> era modalitatea de a trece Dunărea, vara, decât. pe un pod
> ! Aceasta având în vedere că Burebista, cum spuneam, nu
> dispunea de o flotă din care să facă pod de vase. Mai
> mult pentru această afirmaţie există chiar şi
> documentaţie ! O baladă populară aromână, intitulată
> "Puntea din artă" ne vorbeşte, valorificând
> probabil o legendă mai veche, despre trei meşteri
> constructori iscusiţi care au lucrat la construcţia unui
> pod peste Dunăre vreme de şase ani ! A se observa că
> cifra concordă cu cercetările moderne. Având în vedere
> că Burebista stăpânea peste ambele maluri ale Dunării
> este de la sine înţeleasă necesitatea geo-strategică a
> construirii acestui pod peste care Burebista "trecea
> fluviul când dorea". Necesitate care se impunea având
> în vedere faptul că Imperiul Roman încerca să-şi
> extindă
> dominaţia în sudul Dunării ! Prin urmare, este logic şi
> de bun simţ să conchidem că, Burebista este constructorul
> podului de la Drobeta. Apollodor doar a refăcut partea de
> lemnărie a podului pentru ca Traian să poată avea o cale
> mai facilă pentru a jefui Dacia de toate bogăţiile ei !
> Dar ce se întâmplase cu podul în ajunul ocupaţiei romane
> ? Decebal, strateg vestit, surprins de atacul romanilor,
> distruge lemnăria podului. Faptul pare a fi atestat de
> bucăţile de bârne arse aflate la fata locului. Deci,
> pentru a frâna în oarecare măsură invazia romană,
> Decebal, din necesităţi de strategie militară, distruge
> opera înaintaşului său, Burebista. Aceasta va fi
> refăcută de un alt DAC, de această dată împărat al
> Bizanţului, anume CONSTANTIN CEL MARE, născut în oraşul
> Niş, aflat azi în Serbia!
> Când vom
> înceta a mai ridica elogii cuceritorilor şi vom trece sub
> semnul ignoranţei realizările strămoşilor noştri
> ?
> De dat mai
> departe..
>
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Lasati un comentariu