Cum ar putea arata Podul suspendat peste Dunare de la Braila
Cum ar putea arăta Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila ...
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al cărui contract s-a semnat cu asocierea italo-japoneză Astaldi - IHI la începutul săptămânii, ar urma să reprezinte "cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani", după cum susține Compania de Drumuri. Contractul de proiectare și executie are o valoare de 433 de milioane de euro și un termen de finalizare de peste patru ani. În documentația din Studiul de Fezabilitate apar și randări și schițe cum ar urma să arate podul de la Brăila, lung de aproape 2 km, printre printre primele cinci poduri din Europa ca deschidere centrală (1.120 metri).
Întreg proiectul contractat cu italienii de la Astaldi și japonezii de la IHI Infrastructure Systems vizează nu doar construcția podului propriu-zis, ci și realizarea infrastructurii adiacente, drumuri cu o lungime totală de 23,413 km. Contractul prevede 18 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru execuție.
Pentru 2018, însă, Ministerul Transporturilor a bugetat doar 23,8 milioane de lei, adică 1% din valoarea proiectului. Nu este clar dacă această sumă va fi de-ajuns pentru a acoperi proiectarea, exproprierile și alte cheltuieli ce ar trebui realizate încă din acest an astfel încât să nu se tergiverseze derularea proiectului încă de la început.
Potrivit Analizei Cost-Beneficiu din cadrul SF-ului, proiectarea și achizitia terenurilor au o pondere de circa 5,4% din totalul proiectului. Conform eșalonării invesției pe 48 de luni din cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectarea și achiziția terenurilor sunt planificate 100% în primul an, dar și aproape o treime din lucrări (31,36%).
Față de alocarea bugetară foarte mică a luat poziție și Asociația pro Infrastructură.
"Aceasta sumă [n.r. 23,8 milioane de lei] va fi direcționată cel mai probabil pentru realizarea exproprierilor necesare podului și a drumurilor de legatură cu rețeaua existentă, ordinul de începere a lucrărilor și avansul financiar urmând a fi amânate pentru anul 2019", avertizează API.
Podul suspendat - detalii tehnice:
- Lungimea totală de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală și două deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.
- Lațimea totală a podului va fi de 31,70 metri.
- Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcatuită din 4 benzi de circulatie de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lătime, două acostamente de 1,50 m lătime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00m.
- La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având o lățime de câte 2,80 m fiecare.
- Va fi poziționat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
- Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranti verticali de legătura între tablier și cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate în teren, în afara digurilor Dunării.
- Tablierul este realizat din grinzi casetate cu înălțime de 3.5 m. Grinda casetată din oțel este alcătuită
Întreg proiectul contractat cu italienii de la Astaldi și japonezii de la IHI Infrastructure Systems vizează nu doar construcția podului propriu-zis, ci și realizarea infrastructurii adiacente, drumuri cu o lungime totală de 23,413 km. Contractul prevede 18 luni pentru proiectare si 36 de luni pentru execuție.
Pentru 2018, însă, Ministerul Transporturilor a bugetat doar 23,8 milioane de lei, adică 1% din valoarea proiectului. Nu este clar dacă această sumă va fi de-ajuns pentru a acoperi proiectarea, exproprierile și alte cheltuieli ce ar trebui realizate încă din acest an astfel încât să nu se tergiverseze derularea proiectului încă de la început.
Potrivit Analizei Cost-Beneficiu din cadrul SF-ului, proiectarea și achizitia terenurilor au o pondere de circa 5,4% din totalul proiectului. Conform eșalonării invesției pe 48 de luni din cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectarea și achiziția terenurilor sunt planificate 100% în primul an, dar și aproape o treime din lucrări (31,36%).
Față de alocarea bugetară foarte mică a luat poziție și Asociația pro Infrastructură.
"Aceasta sumă [n.r. 23,8 milioane de lei] va fi direcționată cel mai probabil pentru realizarea exproprierilor necesare podului și a drumurilor de legatură cu rețeaua existentă, ordinul de începere a lucrărilor și avansul financiar urmând a fi amânate pentru anul 2019", avertizează API.
Podul suspendat - detalii tehnice:
- Lungimea totală de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală și două deschideri laterale de 489,65 m si 364,65 m.
- Lațimea totală a podului va fi de 31,70 metri.
- Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcatuită din 4 benzi de circulatie de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lătime, două acostamente de 1,50 m lătime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00m.
- La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având o lățime de câte 2,80 m fiecare.
- Va fi poziționat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
- Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranti verticali de legătura între tablier și cablul principal. Blocurile de ancorare sunt integrate în teren, în afara digurilor Dunării.
- Tablierul este realizat din grinzi casetate cu înălțime de 3.5 m. Grinda casetată din oțel este alcătuită
dintr-un platelaj ortotrop cu plăci rigidizate de minim 16 mm grosime și șaibe de rigidizare dispuse la 600 mm. Antretoazele sunt localizate la fiecare 4.0 m și sunt rigidizate cu plăci prevăzute cu degajări.
În Studiul de Fezabilitate revizuit în 2016, pe baza căruia a fost lansată licitația și, mai apoi, contractat proiectul, sunt publicate randări și schite despre cum ar putea să arate Podul de la Brăila:
În Studiul de Fezabilitate revizuit în 2016, pe baza căruia a fost lansată licitația și, mai apoi, contractat proiectul, sunt publicate randări și schite despre cum ar putea să arate Podul de la Brăila:
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Lasati un comentariu